Indiferent de industria despre care vorbim, a fi project manager înseamnă și a întâmpina diverse provocări de-a lungul unui proiect. Aceste provocări sunt legate, atât de felul în care proiectul evoluează, cât și de echipa din care faci parte.
A fi project manager înseamnă a purta mai multe pălării, dintre care amintim: coordonarea întregii echipe aflate în subordinea ta, planificarea proiectului de la cap la coadă, monitorizarea acestuia și recalibrarea acolo unde este nevoie, managementul riscurilor care pot sau nu să apară de-a lungul implementării, intermedierea comunicării între echipa care implementează proiectul și clientul pentru care lucrați.
Pentru a ajunge project manager nu există cursuri de lungă durată care să îți predea toate cele necesare. În schimb există cel puțin un curs de project manager autorizat, livrat de persoane care lucrează deja în acest domeniu de o perioadă bună de timp și care sunt dornice să împărtășească experiența și cunoștințele acumulate de-a lungul anilor de practică.
Dacă ești curios de ce fel de provocări se lovește un project manager, ai ajuns în locul în care trebuie. Pentru că azi vrem să îți spunem câteva dintre ele, dintre cele mai des întâlnite. Desigur, mai există și altele pe lângă acestea, însă acelea sunt specifice fiecărui domeniu în parte.
Provocări ale unui project manager
Unele îți pot părea, la o primă vedere, floare la ureche, pe când altele pot să pară mai complexe. Pentru toate însă există o rezolvare care se aplică mai ales printr-o comunicare eficientă.
1. Gestionarea eficientă a timpului este probabil cea mai des întâlnită provocare a unui project manager. Lucrând într-o echipă în care mereu pot să apară lucruri neprevăzute, gestionarea timpului este deosebit de importantă. Regula de aur aici este ca, în momentul în care se fac estimări să se estimeze o perioadă mai lungă de timp decât cea reală, care să includă timp și pentru rezolvarea necunoscutelor.
2. Gestionarea așteptărilor clienților, atât când vine vorba despre durata procesului, cât și dacă vorbim despre proiectul în sine: ce se poate face și ce nu se poate face. De multe ori, clienții au așteptări nerealiste și idei care nu neapărat pot să fie și implementate așa cum își doresc. De aceea project managerul trebuie să știe cum să pună problema în fața lor și să îi aducă la realitate.
3. Alocarea resurselor o face tot project managerul. Fie că vorbim despre cele umane sau despre cele materiale sau care țin de tehnologie, la începutul proiectului se face o listă cu toate cele necesare și se alocă în funcție de necesități.
4. Coordonarea echipei și managementul conflictelor cad tot pe spinarea project managerului. Mai ales în perioade stresante, se poate ca în echipă să apară diverse disensiuni care trebuie să fie rezolvate pentru o mai bună colaborare. Project managerul trebuie să discute cu fiecare parte implicată în așa fel încât să ajungă la o soluție care să funcționeze pentru toți cei implicați.
5. Un project manager trebuie să fie adaptabil la schimbare care, din păcate, este parte din fiecare proiect. Oricât de bine ar gândi de la început riscurile, tot intervin unele neprevăzute și care pot să schimbe întreaga derulare a muncii. Un project manager bun știe să se pregătească mental pentru aceste schimbări și șocul devine automat mai mic.
6. Asigurarea calității promise este cel mai important rezultat pe care un project manager îl are în vedere și cel spre care trebuie să țintească de la început. Aceasta este cea care îl ghidează de-a lungul proiectului și care îl ajută să calibreze așteptările în funcție de proces. Project managerul trebuie să știe cum să se asigure că produsul îndeplinește cerințele clientului și standardele de calitate stabilite.
A fi project manager înseamnă de multe ori purtarea unor conversații dificile, dar care duc la un final fericit pentru toate părțile implicate. Însă toate se așează atunci când vezi proiectul dus la bun sfârșit și clienții mulțumiți.
Credite foto:
https://unsplash.com/photos/a-man-sitting-at-a-table-using-a-laptop-computer-QMIL8Kdy7Ic
Indiferent de industria despre care vorbim, a fi project manager înseamnă și a întâmpina diverse provocări de-a lungul unui proiect. Aceste provocări sunt legate, atât de felul în care proiectul evoluează, cât și de echipa din care faci parte.
A fi project manager înseamnă a purta mai multe pălării, dintre care amintim: coordonarea întregii echipe aflate în subordinea ta, planificarea proiectului de la cap la coadă, monitorizarea acestuia și recalibrarea acolo unde este nevoie, managementul riscurilor care pot sau nu să apară de-a lungul implementării, intermedierea comunicării între echipa care implementează proiectul și clientul pentru care lucrați.
Pentru a ajunge project manager nu există cursuri de lungă durată care să îți predea toate cele necesare. În schimb există cel puțin un curs de project manager autorizat, livrat de persoane care lucrează deja în acest domeniu de o perioadă bună de timp și care sunt dornice să împărtășească experiența și cunoștințele acumulate de-a lungul anilor de practică.
Dacă ești curios de ce fel de provocări se lovește un project manager, ai ajuns în locul în care trebuie. Pentru că azi vrem să îți spunem câteva dintre ele, dintre cele mai des întâlnite. Desigur, mai există și altele pe lângă acestea, însă acelea sunt specifice fiecărui domeniu în parte.
Provocări ale unui project manager
Unele îți pot părea, la o primă vedere, floare la ureche, pe când altele pot să pară mai complexe. Pentru toate însă există o rezolvare care se aplică mai ales printr-o comunicare eficientă.
1. Gestionarea eficientă a timpului este probabil cea mai des întâlnită provocare a unui project manager. Lucrând într-o echipă în care mereu pot să apară lucruri neprevăzute, gestionarea timpului este deosebit de importantă. Regula de aur aici este ca, în momentul în care se fac estimări să se estimeze o perioadă mai lungă de timp decât cea reală, care să includă timp și pentru rezolvarea necunoscutelor.
2. Gestionarea așteptărilor clienților, atât când vine vorba despre durata procesului, cât și dacă vorbim despre proiectul în sine: ce se poate face și ce nu se poate face. De multe ori, clienții au așteptări nerealiste și idei care nu neapărat pot să fie și implementate așa cum își doresc. De aceea project managerul trebuie să știe cum să pună problema în fața lor și să îi aducă la realitate.
3. Alocarea resurselor o face tot project managerul. Fie că vorbim despre cele umane sau despre cele materiale sau care țin de tehnologie, la începutul proiectului se face o listă cu toate cele necesare și se alocă în funcție de necesități.
4. Coordonarea echipei și managementul conflictelor cad tot pe spinarea project managerului. Mai ales în perioade stresante, se poate ca în echipă să apară diverse disensiuni care trebuie să fie rezolvate pentru o mai bună colaborare. Project managerul trebuie să discute cu fiecare parte implicată în așa fel încât să ajungă la o soluție care să funcționeze pentru toți cei implicați.
5. Un project manager trebuie să fie adaptabil la schimbare care, din păcate, este parte din fiecare proiect. Oricât de bine ar gândi de la început riscurile, tot intervin unele neprevăzute și care pot să schimbe întreaga derulare a muncii. Un project manager bun știe să se pregătească mental pentru aceste schimbări și șocul devine automat mai mic.
6. Asigurarea calității promise este cel mai important rezultat pe care un project manager îl are în vedere și cel spre care trebuie să țintească de la început. Aceasta este cea care îl ghidează de-a lungul proiectului și care îl ajută să calibreze așteptările în funcție de proces. Project managerul trebuie să știe cum să se asigure că produsul îndeplinește cerințele clientului și standardele de calitate stabilite.
A fi project manager înseamnă de multe ori purtarea unor conversații dificile, dar care duc la un final fericit pentru toate părțile implicate. Însă toate se așează atunci când vezi proiectul dus la bun sfârșit și clienții mulțumiți.
Credite foto:
https://unsplash.com/photos/a-man-sitting-at-a-table-using-a-laptop-computer-QMIL8Kdy7Ic